Find experience

Snorkeling experience throughout Japan845(In order of popularity)

Snorkeling (snorkeling (German) or snorkeling (English)) is a style of enjoying relatively shallow waters such as beach and rocky areas throughout the country while goggles, flippers are usually attached and breathing is secured It is about marine sports. It is similar to skin diving (submarine) using similar instruments, but unlike skin diving that dives from water depths of 5 m to 20 m, snorkeling will float with buoyancy and enjoy underwater. Also, it is recommended that you do not need to prepare professional qualifications beforehand and that you can participate at a relatively low price. Basically the recommended age for participation is around 10 years old, but there are plans that can participate from about 2 years old. A group of fish swimming underwater and a beautiful coral are magnificent, looking through the lens. It is wonderful to spend a pleasant time watching the fantastic marine creatures in a preeminent landscape, such as Chivisi Atoll in Okinawa. The time of the open space is around June where the days are long and tourists are few. Let's check the local information of the desired area in advance such as weather so that we will not be disappointed after arrival.

Review

More

Very close to the sea turtle was seen and moved!

Review

More

家族四人で参加しました! ビビりな、長女(小学6年)も、優しく面倒を見てもらえました。怖がってましたが、洞窟も見れたし、貴重な体験ができました。 ずっと、浮き輪に捕まっているので泳げなくても大丈夫です!絶対やった方が良いです。悩んでいる方がいられたら、オススメします!写真は自分じゃ無理だったと思うので大正解!!ありがたいサービスでした 30分も遅れてしまいましたが快く受けてくださりありがとうございました ガッキーこれからも、頑張ってください!

Review

More

スタッフの方みなさんとても優しく、ライフジャケットや飲み物まで用意してありとてもよかったです。 海ガメとも遭遇できてすごくいい思い出になりましたー!

Review

More

友人と3人で行きましたが、たまたま私達のグループしかいなかった為、スムーズかつ気兼ねなく楽しむことができました。 ガイドの方も気さくで、地点毎に詳しい説明をしてもらえます。また、適度にテキトー(褒め言葉)なので、気軽に楽しめると思います。 もちろん、メインである海は綺麗で魚もたくさん見れたので満足のツアーでした!

Review

More

午前中に鍾乳洞を見学し、ごはんの後ウミガメ見に行くコースに参加しました。 当初、どちらも見て写真を撮っておしまいかと思っていましたが、インストラクターの方がとても気さくに話しながら鍾乳洞にまつわるお話や作法などを丁寧に教えて下さり、ウミガメも、幸運に早々と見つけることができ、そのあと、周辺の珊瑚礁や綺麗な魚などを見に連れて行って下さいました。 想像以上に楽しむことが出来、貴重な経験をさせていただきました。 ありがとうございました。

Review

More

I participated in snorkeling. It was able to get off at 4 points, and it was a big experience for price. Overall, the concern of the captain was felt. Attitude to lead to good points, flexibility of response to children of participants, instructions to crew, etc. Also, I wanted to use it with my family.

Review

More

前半はウミガメシュノーケリング、後半は場所を変えてSUPしました 7匹のウミガメに遭遇♪ 珍しいタイマイにも会えました♡ SUPは今回3回目と伝えると、いろんな技を教えてくれて楽しかったです! 風が強くて沖に出られなかったのが残念… 帰りはラッシュガード着たままシギラ温泉に向かい、あったまりました◎

Review

More

天気が悪く残念ながら青の洞窟には行けませんでしたが、 ガイドさんの丁寧な案内で、1歳10ヶ月の子供と一緒に楽しくシュノーケリングができました。 子供も入るまでは泣いてましたがその後はピタリと泣き止み、魚を見て楽しんでいました。 自分たちも餌をやりながらたくさんの綺麗な魚を見ることができ、素晴らしい体験ができました。 子供が大きくなればなるほど、どんどん楽しめるシュノーケリングですが、1歳のお子様がいるご家族でも間違いなく楽しめます。

Review

More

We met many sea turtles. I took many pictures. On the way, my daughter got drunk on the waves, my son got toilet ~, I bothered you a lot, but thanks to the friendly staff I enjoyed it. It was a great satisfying trip by telling me the recommendation gourmet spot on the way back.

Review

More

青の洞窟シュノーケルはすごく神秘的で良かったです! とっても安くて、スタッフさんの対応も良くて大満足でした! また、行きます\(^o^)/♪

Review

More

夫婦で沖縄旅行に来て利用しました。波のうねりがあり青の洞窟には行けませんでしたが、その代わりに綺麗な魚の沢山いる浅瀬でシュノーケルを楽しみました。 説明と着替えで20分くらい、その後徒歩で移動して海で30くらいシュノーケリングをしました。初めてのシュノーケリングでしたが丁寧に教えて下さり、不安なく楽しむことができました。 魚のエサを頂きながら、沖縄の海は透明度が高くて底まできれいに見えて、こんなに沢山の魚がいるんだ!と感動しました。楽しいアクティビティをありがとうございました! 準備は水着とタオルと健康な体だけあれば、ウェットスーツやゴーグル、シャワーなどの道具は全て借りられます。また雨天でも気にならずに楽しむことができるので天候リスクも低いです。 写真は通常オプション内で、GoProでの高画質動画撮影はオプション(3千円)ですが、シュノーケリングを十分に楽しむためにと自前のカメラではなくインストラクターさんに依頼して正解でした。インストラクターさんは会話も弾む方で、大満足のアクティビティでした!

Review

More

Children aged 4 and 7 were the first snorkel, but friendly guide helped, and children were able to experience it happily. All equipment including wetsuits and life jackets is included in the price, it is the best cospar! I will also use it when I go to Okinawa.

Review

More

だいちゃんすごくやさしい!ありがとうございました!楽しかったです。 沖縄の海めちゃキレイでした。だいちゃん良かったです!! 海がきれいで魚が良く見えました。お兄さんもおもしろかったです!

Review

More

I always am amused at the snorkel. It is a wonderful experience and memories sure every time, the staff, including the owner, guide's is the only one of the best to be me ... to kind of world that the withdrawal of the sea activity shop! ! It is a very good favorite shop for the other to no experience. The other day it was the first night Sapp was able to or different best experience and snorkel. Worry that it becomes impossible to take reservations and is known to much media medium (T_T)

Review

More

今回参加した時に、海がべた凪の状態で、とても美しい海を見ることができました。 幻の島も天候にも恵まれ、最高の時間を過ごすことができました。 手を伸ばせばつかめるほどの距離によって来る魚たち、太陽を浴び白く輝く幻の島! その後のシュノーケルでも透明度の高い海を潜ることができ、魚たちとも多く遭遇することができました。 結果、最高の海を堪能できました。

Review

More

It was a beautiful and nice experience

Review

More

家族5名で参加しました。 池間島の水中観光船つきでリーズナブルだと思います。スタッフのかたも親切でした。機会があったらまた参加したいです。

Review

More

今日はありがとうございました。。素敵なポイントに連れて行って頂いて、とても楽しい1日を過ごす事が出来ました。ウミガメと一緒に泳いだり、ニモもとっても可愛かったです。日光が降り注ぐ水中は幻想的でブルーの世界が広がっていました。何より、初めての一人での参加はとても不安でしたが、とても気を使って頂いてうれしかったです。忘れられない思い出になりました。また、宮古島に来た時は、是非またお願いします。。

Review

More

当日まで不安いっぱいで、たくさんメールで問い合わせしましたが丁寧に答えていただきありがかたかったです。 写真も送って頂けるようなので楽しみです(^ ^)