Find experience

Activities of rivers and lakes throughout Japan1641(In order of popularity)

Review

More

I could not see the sunset because of the unfortunate rain, but I was touched by the hospitality of the two who took charge of it. When I visit Miyakojima, I definitely want to visit again.

Review

More

友人同士の夫婦2組、カヤック初体験。 曇りでしたが、マングローブ林の中に入ればお天気はそれほど気になりませんし、暑いよりはかえって良かったかも。 この日は小潮で川の流れが穏やか、1組だけの貸切ということもあり、自分たちのペースでゆったりとカヤックを漕いでマングローブ林を楽しめました。小さな川なので、マングローブのトンネルを潜るような感じも楽しい。1人乗りか2人乗りか選ばせてもらえたのも良かったです。 インストラクターの長谷川さんは、気さくで話しやすく、とってもイケメン。マングローブのレクチャーも分かりやすくてお勉強になりました。 旅程の都合で、ツアー開始時間を早めてもらったり、車でのピックアップ場所を融通してもらったりしたのもありがたかったです。 ツアー中の写真をたくさん撮って、あとで頂けるのも嬉しいですね。いつの間に撮ったんだろうと思うくらいたくさん、SNS映えしそうな絵になる写真ばかりです。 ただ、最近のスマホカメラの性能が良すぎるんでしょうね、少し画質が荒く感じてしまったのが残念です。枚数多いので、後で送信するときに重くなりすぎないよう配慮されてるのかもしれません。 自然の中で体を動かすと心も体もがリフレッシュ、旅の良い思い出になりました。マングローブと長谷川さんにまた会いに行きたいです。

Review

More

をして頂きすぐに上達しました(^^) また、景色も凄い綺麗だったため、楽しむことができました。 また参加させて頂きます(o^^o)

Review

More

バニラエアの奄美大島空港着が14時45分となり,道中の名瀬にあるホテルでのチェックインで10分程度ロスした関係で,マングローブ茶屋に到着したのが16時40分となったが,写真にあるマングローブのトンネルの中までカヌーで往復し,日の入り前の17時30分に戻ってこられた。ガイドなしのサバイバルコースでの予約だったが,時間が遅いことと他の客がいなかったからか,奄美大島出身で吉本興業の養成所(NSC)を卒業でアルバイト中という話の上手なガイドが付いてくれて,説明をしたり写真を撮ってくれたりしながら道案内をしてくれて楽しい時間を過ごせた。川はほとんど流れを感じないくらい穏やかで,カヌーは普通に乗っている限りでは転倒しそうな気配はなく,12月第1週という冬場でも外気温は18度くらいあるので,支障はなかった。奄美大島は秋から梅雨明けにかけては曇天が多いとのことであり,空港近辺は弱雨が降ったり止んだりだったで天気が心配だったが,マングローブ林近辺は雨が降っていなかった。注意点としては,マングローブ林は満潮時でないと陸地となっておりカヌーで入れないとのことなので,事前に奄美大島の満潮時刻を検索すべき。着替場所やシャワーはなさそう。マングローブ茶屋のスタッフが(南国の人に一般的に言えるかもしれないが,)電話をかけても10コール目くらいでの応答,茶屋に行っても建物の奥にいる等,非常にのんびりしている等。

Review

More

Each explanation was polite and taught us more about mangrove fun! It was very kind to take pictures. It was a good memory. Thank you very much!

Review

More

It was a strong day after the typhoon, but I enjoyed the first SUP fun. Next time I would like to experience a long trip on a fine weather day.

Review

More

Man joined the kayaking tour at 3: 00 pm on 3/8. We enjoyed the tour so much and learned well to paddle and surf with the kayak! Many thanks to our professional guide, Matchi, who teach us especially my daughter with great patience I really feel that she loves her job and Okinawa! More thanks to her for taking so many good photos and movies which can leave us a good memory of The trip! Thank you very much again, Matchi! I strongly recommend other visitors to join the water activities of Aruguide!

Review

More

前半はウミガメシュノーケリング、後半は場所を変えてSUPしました 7匹のウミガメに遭遇♪ 珍しいタイマイにも会えました♡ SUPは今回3回目と伝えると、いろんな技を教えてくれて楽しかったです! 風が強くて沖に出られなかったのが残念… 帰りはラッシュガード着たままシギラ温泉に向かい、あったまりました◎

Review

More

シュノーケルとマングローブカヤックを体験しました。カヤックは二人乗りで、私たちは3人だったので、1人はスタッフの方と乗りました。最初は思ったように漕げませんでしたが、すぐに慣れました。 真栄田岬は混んでいて駐車場に入るまでに時間がかかりました。太っているためウェットスーツを着るのにスタッフの方に引っ張って収めてもらい、始まる前に倒れそうでしたが(汗)、海に入ってみるととても綺麗で、体も軽くなるので快適に楽しめました。全く泳げませんが浮き輪で引っ張って貰えたので楽々でした(笑) スタッフの方が写真を撮ってくれるので、終わってからラインで送ってもらえます。(2千円です) シュノーケルで少し酔いましたが、とても楽しかったです。

Review

More

It is Amami trip with my first couple who has recovered from knee ligament and meniscus injury or body malfunction. We got a lot of them to places that only power spots and local people knew. In addition, I taught various things about Amami Oshima, I also studied my life. Recommended for people interested in Amami and those who like power spots. Poached trekking, but because you can not review without popping one? I poured, but I am not trekking

Review

More

I was worried that we could do SUP, but it was easy to do and enjoy. I want to do it again!

Review

More

I always am amused at the snorkel. It is a wonderful experience and memories sure every time, the staff, including the owner, guide's is the only one of the best to be me ... to kind of world that the withdrawal of the sea activity shop! ! It is a very good favorite shop for the other to no experience. The other day it was the first night Sapp was able to or different best experience and snorkel. Worry that it becomes impossible to take reservations and is known to much media medium (T_T)

Review

More

The Sapp experience in a place where you can see Kawahira Bay was the best. The instructor also teaches politely with a sense of humor. It was my first sap so it took a while to get used to the action of rowing while looking at the scenery but it seemed to be able to do somehow. Next time I want to challenge with more physical strength. Ps Sectioned Dragon Fruit Juice It was a treat.

Review

More

Take a canoe, trekking, waterfalls from above and below in 1 day and enjoy even lunch! It was a very satisfying plan (^ ^) It became a very good feeling, thank you very much!

Review

More

I played in a canoe! I was able to enjoy it with everyone telling me very precisely. Thank you very much!

Review

More

石垣島からの参加で、当日の上原港行きのフェリーが欠航してしまったものの、対応していただいて由布島とカヌー・トレッキングを楽しむことができました! カヌーは初めての体験でしたが想像以上に長い距離を体験でき、ツアー中は天候に恵まれて最高の時間を過ごすことができました。 昼食の近さん特製八重そばも絶品でした♪

Review

More

この金額で満足いく内容でした。 料金も請求通りでした。